21 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Класика №5: тест-представяне Honda CR-V

Honda CR-V е един от най-продаваните SUV модели в света и първият такъв за японския производител. Първото поколение на автомобила се появява през 1996 година, а двадесет години по-късно – през 2016, на пазара излезе и петата генерация. Първоначално, новият CR-V се предлагаше само на пазара в Северна Америка, миналата година се появи и в Русия, а в Европа дойде едва това лято. Причината: до миналото поколение, кросоувърът се произвеждаше във Великобритания. За Америка моделът вече се асемблира в Канада, докато за европейските клиенти трябваше да се преоборудват мощности в Япония. Дизайнът на новия CR-V е еволюционен, като сега моделът е с по-мускулести калници, по-отчетливи линии, нова „муцуна” и обновени задни светлини.

Промени има и в салона на новата Honda CR-V, най-значителната от които е възможността да я поръчате със 7 места. Да, двете крайни кресла са по-скоро компромисни, но биха побрали и подрастващи, а у нас чарът им се крие във възможността за възстановяване на ДДС. Като цяло, интериорът е станал по-качествен, използвани са по-скъпи и качествени материали (включително истинско дърво за по-скъпите версии), а купето е станало доста по-обезшумено. Седалките и на водача и предния пасажер, и на втория ред са доста комфортни и ергономични. Обемът на багажника също е приличен – 472 литра при 7-местния вариант (едва 150 при разгънати седалки) и 561 при 5-местния. Инструменталното табло е дигитално, а мултимедийната система също е подобрена и е приятна за работа. Новото дъно на багажника е с две възможни позиции, което улеснява товаренето на багаж благодарение на опцията за напълно плоска повърхност за по-обемисти предмети, като товарната платформа издържа тежест дори от 100 кг.

Другата голяма новост при CR-V е моторизацията. Така, опцията вече включва единствено турбобензин, с обем 1,5 литра. При версия с механични скорости максималната мощност е 173 к.с. а при тази с вариатор (който заменя доскорошните автоматици) – 193 „кончета”. Различен е и пиковият въртящ момент, съответно 220 или 243 Нм, според трансмисията.
И като споменаваме трансмисия, вариаторът от ново поколение вече работи доста по-фино и адекватно и успява да се доближи до функционалността на „истински” автоматик. Увеличената с 18 к.с. мощност спрямо предходния 2-литров i-VTEC двигател допринася не само за подобрената динамика, но и по-високата енергийна ефективност. Ускорението от 0-100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 211 км/ч.

CR-V разчита на нова версия на 4х4 технологията на Honda с подобрен контрол в реално време (Real Time AWD with Intelligent Control System). Обновената софтуерна система позволява до 60% от въртящия момент да се предава към задните колела, и до 10% увеличение на целия въртящ момент в системата като цяло. Системата използва многодисков съединител, свързващ карданния вал със задния диференциал. Тя е управлявана от електромотор, задвижващ на свой ред хидравлична помпа. Пътният просвет се е увеличил с 35 мм спрямо миналия CR-V до 201 мм.

Инженерите на марката се хвалят, че новият модел е с 35% по-яко шаси и до 25% по-устойчиво на усукване. Вибрациите на волана са сведени до минимум благодарение на увеличения с 36% (30 мм) диаметър на кормилната колона и преместването на електомотора на сервоуправлението на двойния рак пиньон. Спирачките са по-големи от тези на предишното поколение. Те са с 296-милиметрови дискове отпред и 300-милиметрови дискове отзад. Специално изработената за европейските пътни условия и шофьорски профили система Agile Handling Assist (AHA) е използвана за първи път в CR-V модел и дискретно подпомага управлението на колата при ниски и високи скорости, разпределяйки векторно въртящия момент при движение в завой.

Кросоувърът изобилства от системи за безопасност и асистиране на водача, комбинирани в пакета Honda Sensing, работещ с куп камери, радари и сензори. Естествено, има и други благини, но всичко си има цена. А тя започва от 56 490 лева за “теоретичния” модел с предно задвижване и ръчни скорости, а тестваната от нас версия със 7 места и вариатор започва от 74 290 лева (и може да достигне до над 80 хил.).


Няма коментари към тази новина !

 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.