12 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Есенният дъжд увеличава риска от аквапланинг

дълбочината на протектора и стила на шофиране са от особено значение

Есенният дъжд поставя допълни изисквания върху гумите. Според експерт от Nokian Tyres, само рейтингът за добро сцепление на мокра настилка не е достатъчен, за да се избегне риска от аквапланинг.

Докато лятото преминава в есен, вечерите стават по-тъмни и валежите от дъжд зачестяват. Пътищата с дупки в тях могат да бъдат опасни както преди така и след обилни валежи: рискът от аквапланинг се увеличава когато водата насъбрала се върху пътната настилка няма време да изсъхне.

Под гумата се образува водна възглавница когато шарката на протектора не може да премахне водата между гумата и пътя. Това кара гумите да изгубят сцеплението си, както и управляемостта, поради което шофьорът не може вече да контролира автомобила. Аквапланингът може да изненада дори и най-опитните шофьори, тъй като за жалост е невъзможно да се упражни предварително.

Проверете състоянието на гумите си и налягането в тях

Висококачествена лятна гума с достатъчна оставаща дълбочина на протектора е най-сигурният избор за мокрите есенни пътища.

„Състоянието на вашите гуми е важен фактор за предотвратяване на аквапланинг; ако гумата е износена, каналите по нея няма да съхраняват достатъчно вода.“, казва Мати Мори, Mениджър „Техническо обслужване на клиенти“ в Nokian Tyres.

В сравнителен тест публикуван в изданието на Tekniikan Maailma от май 2019, износена лятна гума с дълбочина на протектора 3-4 мм има осезаемо по-лошо управление отколкото нова лятна гума с дълбочина на протектора 7 мм. В теста, новата гума влязла в аквапланинг при скорост от 83.1 км/ч когато водната възглавница на пътя е била с дебелина от 10 см, докато износената гума е влязла в аквапланинг при скорост от 61.2 км/ч. С цел да се намали риска от аквапланинг е нужно да смените гумите си когато дълбочината на протектора падне под 4 мм. Индикаторът за безопасно шофиране DSI (Driving Safety Indicator) на Nokian Tyres ви позволява по-лесно да следите дълбочината на протектора на гумите си; като ясно показва оставащото ниво на протектора върху самата гума.

Новата лятна гума също така ще намали спирачния път на мокра настилка, но въпреки това Мори добавя, че характеристики като сцепление на мокро и спиране на мокро не бива да се бъркат със склонността на гумата към аквапланинг.

„Категорията за сцепление посочена върху етикетите за гуми на Европейския Съюз показват ефективността на гумата при сцепление на мокра настилка, с други думи, как гумата се държи когато спира на мокър асфалт. Въпреки това, склонността към аквапланинг не може да бъде извлечена от етикетите за гуми.“, напомня ни той.

В допълнение към състоянието на гумите, налягането в тях също е важен фактор. Ако налягането в гумите не е достатъчно, те може да не запазят формата си във водата. Това ще направи колата по-податлива на аквапланинг.

Избягвайте изпреварванията и локвите

В допълнение на висококачествените летни гуми, това което се случва между седалката и волана също е изключително важно. Нужно е да намалите скоростта си когато шофирате на дъжд.

„Необходимо е допълнително намаляване на скоростта когато шофирате през локви на пътя. Когато това е възможно, нужно е да се опитате да избягвате коловозите и дупките, тъй като в тях обикновено се събира вода.“, казва Мори.

Също така не се препоръчва изпреварване. Автомобилът може лесно да влезе в аквапланинг когато се наложи да минете през коловози докато сменяте лентата.


Ако въпреки тези предпазни мерки все пак колата ви попадне в аквапланинг, действайте както следва:

1. Запазете спокойствие.
2. Отпуснете газта и натиснете съединителя надолу с цел да забавите колата и да възстановите сцеплението. Спирачките няма да помогнат, тъй като само oще ]e намалят сцеплението.
3. Дръжте кормилото изправено, за да избегнете попадане в канавка или насрещното платно когато сцеплението се възстанови.


Няма коментари към тази новина !

 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.