16 юли 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Представиха новите Honda CB1100EX и CB1100 RS на Intermot

На мотоциклетното изложение Intermot 2016 в Kьолн, Honda представи два нови модела, но всеки с по две версии. Два от премиерните мотоциклети са обновените от серията СВ машини - CB1100EX и CB1100 RS. Добрата новина е, че те пристигат в България още в началото на следващия сезон. Звездите на щанда на Honda на Intermot 2016 са дългоочакваният CBR1000RR Fireblade SP, заедно със състезателната версия CBR1000RR Fireblade SP2.

Honda CB1100 RS

За 2017 г. ще има две версии на CB1100 – заедно с новия CB1100 EX, се появява и CB1100 RS. Моторите ще се произвеждат в Япония, в завода в Кумамото. Ретро стилът е съчетан с няколко нови изпълнения в CB1100 RS, но остава типичен байк от гамата CB1100.

Honda доставя шаси с изключителна изработка и с уникална геометрия. Вилката Showa Dual 43 мм е на две части, а отзад е с два амортисьора, далеч от резервоара. Има 17-инчови лети алуминиеви джанти и двойно радиално монтирани 4-бутални спирачни апарати. Двигателят работи отлично, благодарение на ревизираните всмукателни и изпускателни системи. Съединителят е приплъзващ.

CB1100 RS изглежда гол и „постен“, типичен за 70-те години байк. Повече прилича на кафе-рейсър. Заобленият резервоар е без шев и е ръчна изработка. Кръглият голям фар и двойните инструменти на таблото са класика, но в нея са вплетени и модерни технологии. Със спортния си стил CB1100 RS използва геометрия, съвпадаща с тази на EX, с по-твърдо окачване Showa, 4-бутални предни спирачки, алуминиеви 17-инчови джанти и спецификация на гумите с размери на спортен байк. По-ниската и по-компактна позиция на езда, премества тежестта на ездача напред. Двигателят е 4-цилиндров с въздушно охлаждане. Спирачките са радиални Tokico, с 310 мм плаващи дискове, а ABS-ът е стандарт.

Honda CB1100EX
Стандартният модел CB1100EX получава нов пакет от подобрения за 2017 г. Предните и задните светлини вече са LED. Нови са и 18-инчовите колела, които са със спици от неръждаема спици стомана. Вилката е нова, 41-милиметрова Showa с двойни клапани, отзад амортисьорите са двойни, също Showa.

Двигателят получава същите подобрения като CB1100RS с ревизирани всмукателни и по-малки, по-леки двойни изпускателни колектори. Съединителят е приплъзващ. Геометрията е малко по-спокойна, отколкото на RS, седалката е с 5 мм по-ниска - 790 мм, а теглото е увеличено с 3 кг - до 255 кг. Нови са 18-инчовите джанти, а размерите на гумите са 110/80 R18 и 140/70 R18. Както при RS се използват Г-образни вентили за лесен достъп на помпите. Спирачната система е малко по-различна от RS. CB1100EX ще бъде в следните цветове: Pearl Shining Yellow, Pearl Sunbeam White и Candy Prominence Red.

Honda CBR1000RR Fireblade SP

Новият Honda CBR1000RR Fireblade SP щурмува следващия етап на пълен контрол и революция в управлението на мотоциклета. Съотношението мощност към тегло е подобрено с 14%, като е достигнато най-доброто ниво, което е имал някога Fireblade. Това е благодарение на намаляване на теглото с 15 кг и с 8 кВт повишаване на мощността. Освен това мотоциклетът е оборудван с полуактивното окачване Öhlins Electronic Control, както и с други електронни системи на Honda като: Selectable Torque Control, Selectable Engine Brake, нов ABS, Quickshifter, Downshift Assist, избираеми режими за езда (Riding Mode Select System) и Power Selector. Технологията, поставена на базата на машината RC213V-S от MotoGP, дава възможност за повишаване на опита на ездача. Така че, три фактора са от ключово значение за същността на новия Fireblade SP. Това са по-малкото тегло, по-голямата мощност и електроника, която помага на ездача.

Двойната алуминиевата рама е фино регулирана и шарнирът е по-твърд. Новата задна подрамка е по-лека, а колелата са преработени. Спирачните апарати отпред са Brembo, моноблокови 4-бутални спирачни апарати и използват високо-производителни накладки. Благодарение на минималистичния дизайн на Fireblade SP е едновременно агресивен и функционален. Машината е по-тънка и по-компактна, с единична седалка като стандартно оборудване. Всички осветителни тела са LED и с цветовата схема Tri-Colour на червена основа, препратка към историята на Honda Racing.

Honda CBR1000RR Fireblade SP2

В карбоновия модел има видими вложки от златни ивици, преплетени в цветовата схема Tricolour. Така се отбелязва разлика на Fireblade SP2 с „обикновената“ машина. Златистите джанти Marchesini намаляват инерцията на предно и задно колело с 18/9%. Истинските разлики са невидими – крият се в невероятния състезателен потенциал, в двигателя и частите, които могат да се изберат от двата състезателни комплекта.

Докато 76-милиметровият отвор на двигателя е идентичен с този на SP, то цилиндровата глава на Fireblade SP2 е с 1 мм по-голяма и е с диаметър 31,5 мм на всмукателните клапани и с 1,5 мм по-голям диаметър – 25,5 мм на изпускателни клапани. Компресията е същата - 13.0: 1, но използва клапанни форми и горивни камери с оптимизирана ефективност. Запалителните свещи са удължени, а водната риза е плътно увита около горивните камери за подобряването на охлаждането. Тази технология е взета директно от RC213V MotoGP машината на Honda.

Буталата използват с 2,5 мм по-къс и 8 гр по-лек бутален болт на всеки цилиндър. Повдигачът на клапана е нараснал с 2 мм до 28 мм, докато общата височина и дебелина са намалени, за да се пести тегло. Всички електронни устройства за контрол на Fireblade SP2 са същите като тези на SP, но със специални настройки за SP2.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.