24 юли 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Koenigsegg Jesko вдига 480 км/ч, струва 3 милиона долара

На автомобилният салон в Женева една от големите звезди е новата хиперкола Koenigsegg Jesko. Моделът е кръстен на бащата на основателя на фирмата Кристиан фон Кьонгисег, като наследява в гамата култовия Agera RS.

Новото хипероръжие на Koenigsegg има всички шансове да се превърне в "убиец на Chiron" тъй като превъзхожда по мощност и по скорост творението на Bugatti. Шведската фирма обещава максимална скорост, надхвърляаща 480 км/ч, а ако бъдем точни докрай - стига до точно 482.

За задвижването на Koenigsegg Jesko се грижи модифициран 5-литров V8 бензинов агрегат с 2 турбини. Последните са по-големи от използваните до момента и са подпомагани от електрическа турбина, която подава допъл нително въздух. Благодарение на нови решения, двигателят работи до 8500 об/мин и избягва турбо-дупката.

Когато работи с бензин, "осмакът" постига максимална мощност от 1280 конски сили. При работа на етанолова смес Е85, обаче, "кончетата" стават цели 1600, а добиваният максимален въртящ момент е 1600 Нм.

Двигателят е стикован със специална 9-степенна роботизирана скоростна кутия, разработка на Koenigsegg, наречена Light Speed ​​Transmission. Трансмисията използва многодисков съединител, но без обичайните синхронизатори, а общото й тегло е едва 90 килограма.

Koenigsegg Jesko е изграден от карбонов монокок, като е по-дълга с 40 мм и по-висока с 22 от Agera RS. Това е и първият автомобил на компанията със завиващи задни колела. От карбон са и джантите на хиперколата - 20-инчови отпред и 21-инчови отзад, като теглото им е съответно по 5,9 и 7,7 кг.

Новият болид ще бъде произведен в серия от 125 автомобила, със стартова цена от 3 милиона долара всеки. Годишният производствен обем ще е от 40 бройки.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.