18 юли 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Рали "Средна гора" счупи тъпомера

Снимка: LAP.bg

Често човек стига до момент, в който си казва "По-зле няма как да е". И също толкова често съдбата се намесва с ироничен кикот, доказвайки на глупака, че всъщност...може. Именно такъв е и случаят с последното състезание от календара на родния рали шампионат. Край Панагюрище само за два дни се случиха толкова много и толкова безумни неща, че тъпомерът на родната действителност бе избит от и без това внушителната си ска́ла.

Първо беше началото. Неразбирателство, неуредици или един Господ знае какво между организатори (АСК „Интерспийд“) и общината за малко да станат причина състезанието да не започне с нощния етап в петък. Все пак то стартира в градската тъмница, приличайки повече на улична гонка, отколкото на кръг от Европейския рали трофей. Ако все пак някой заблуден фен на моторните спортове беше успял види някой от афишите за предстоящото „събитие”, то щеше да се зарадва, че в Панагюрище са открили машината на времето и са го спрели някъде в средата на месец май, за когато беше предвидено първоначално. И очевидно никой не беше счел за необходимо да разпечата нови стикери и рекламни материали, съответстващи адекватно на времето на провеждане. 

На старта не застана един от екипажите фаворити – този на Борис Григоров и Ангел Башкехайов. Двамата останаха разочаровани от предварителната си комуникация с организаторите и решиха да не стартират, слагайки преждевременно край на сезона си.

В събота пък пилотите приветстваха неочакван колега. По трасето на една от отсечките се появи тежка, едрогабаритна машина, тип трактор, чиито оператор или не беше разбрал, че има състезание, или не беше срещнал особени трудности да изскочи на пътя, по който се движат автомобили с крайно висока скорост. За щастие до инциденти не се стигна, може би защото все пак тежката машина се е движила по посока на движението, което сигурно е много успокояващо…

Така в неделя надпреварата завърши по обяд с 11 спечелени етапа от страна на словенеца Рок Турк с Peugeot 208. Вече редовният участник в нашия календар беше безапелационен и си гарантира третото място за Европейския рали трофей, изпреварвайки с 1:47:07 шампионите на България Георги Василев и Стефан Добрев с Mitsubishi Lanser Evo 9. Третото място остана за Дилян Станков/Младен Карчев с Renault Clio.

Но циркът „Средна гора” не беше прибрал все още шатрата си. Малко след финала Владимир Сиврийски и навигаторът му Румен Манолов подадоха контестация, че и четирите автомобила от едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy липсват от сервизния парк, което се оказа абсолютен факт. По-късно стана ясно, че между пилотите е имало напрежение на тема „някой подобрявал ли си е нерегламентирано автомобила” и всички вкупом решили да се убедят в полеви условия. А това, разбира се, доведе до моментална дисквалификация, както на победителя Васил Жеков, така и на останалите три екипажа от шампионата.

По този начин Сиврийски стана от последен 12-ти – последен 8-ми, а справедливостта възтържествува.

И в заключение – може би наистина щеше да е по-добре това състезание да не се провежда. Както за организаторите, така и за състезатели и медии. За феновете едва ли имаше значение, защото такива почти липсваха ...отново.


Препоръчани материали
Муткуров 16.11 2015 в 18:45 1
+ 1
- 0
Бабата от ''бабина гора'' , нейното протеже Стойко и Пирона (на когото скоро му правиха втора неуспешна операция по изваждане на ръцете от г.за са виновни за пълното осиране на ''ралито''
 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.