21 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Съюзът между Ford и Volkswagen е факт

След дълги спекулации и планирания, официалният съюз между двама от най-големите автомобилни производители в света е също така официално факт. Ford Motor Company и Volkswagen Group създават алианс, в който ще обединят усилия, за по-добро позициониране и на двата гиганта на световния автомобилен пазар.

За разлика от алианса между Renault и Nissan или обединението на Fiat и Chrysler, във връзката между VW и Ford поне на първо време няма да има размяна на акции или изкупуване на дялове. Съюзът се крепи на поредица от споразумения и договори, като ще има общ управителен комитет, в който ще са ръководителите на "синия овал" и компанията от Волфсбург Джим Хакет и Херберт Дийс.

На първо време, двете компании ще обединят усилия в сегмента на лекотоварните автомобили и пикапите. Тук водеща ще е ролята на Ford, който е лидер в областта на много пазари. Американците ще разработват пикапите и товарните бусове за двете компании, включително и за европейския пазар, а от Volkswagen ще работят по нов градски миниван.

Двата концерна пък ще работят заедно по съвместната разработка на електромобили и технологии за автономно шофиране, в които области към момента Volkswagen има повече ноу хау. Най-вероятно от Ford ще получат достъп до новата платформа за електромобили MEB на VW, макар официална информация по темата все още да няма.

Според двете фирми, обединението ще позволи спестяване на значителни средства и ще ускори модернизацията на продуктовата гама. Според специалисти, така ще бъде отговорено по-успешно и на натиска на който са подложени автомобилните производители за намаляване на вредните емисии и ускореното внедряване на електромобили.

Алиансът между Ford и Volkswagen може би ще подпомогне и решаването на друг проблем - този с търговската война между САЩ и Китай, от която страда и Европа. Напълно вероятно е двете фирми да започнат да използват съвместно заводи на някоя от тях в даден регион, за да оптимизират разходите и да избегнат тежките мита и такси.

Междувременно, Ford вече обявиха генерално преструктуриране на бизнес дейностите си в Европа. Не е тайна, че на Стария континент "синия овал" бележи загуби в последно време. За успешно преструктуриране американците планират затварянето на заводи и оптимизиране на моделната гама. И тук, както и в САЩ, акцент ще са кросоувър и SUV моделите, като към EcoSport, Kuga и Edge ще се присъедини още един модел, който, подобно на Edge ще се внася, а няма да се произвежда в Европа.

Ford обяви също, че в скоро време ще електрифицира цялата си гама. Така, всеки модел - от Fiesta и Focus до товарната гама, ще има хибриден, плъг ин хибриден и електрически вариант. Кои от настоящите модели (освен C-MAX и Grand C-Max) ще отпаднат от портфолиото на марката предстои да разберем.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.