20 септември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Bugatti Galibier все пак може и да се появи на пазара

Bugatti разкри впечатляващия концепт 16C Galibier преди близо 7 години, след което периодично се появяваха слухове за неговото евентуално серийно производство. По последна информация на Autocar, автомобилът все пак ще бъде качен на конвейера. От британското издание са разговаряли с шефа на Bugatti – Волфганг Дюрхаймер – който е заявил, че серийната версия на прототипа е подложена на сериозно обмисляне заедно с три други „стратегически идеи“.

Ако проектът бъде одобрен официално, производствената версия на Galibier се очаква да бъде базирана на модифициран вариант на платформата на Porsche – MSB. Припомняме, че същата архитектура се използва от новата Panamera, а Bentley ще я използва в бъдещите си модели. Ако това се окаже истина, Galibier ще продължи да бъде верен на концепцията си с предно разположен двигател, точно като концептуалния модел. Очаква се също така моделът да изглежда коренно различно от наследника на Veyron – Bugatti Chiron.

От друга страна, ако шефовете на концерна Volkswagen Group не дадат зелена светлина на Galibier, това би означавало, че можем да очакваме суперлуксозен SUV модел от ранга на Bentley Bentayaga и Rolls-Rouce Cullinan. Вероятно това е и една от „стратегическите идеи“, за които Дюрхаймер говори пред Autocar. Сред другите възможности стои разработката на по-достъпен суперавтомобил, който да бъде позициониран под Chiron и да представлява наследник на легендарния 6.4-метров модел Bugatti Royale.

От Autocar припомнят, че Galibier бе одобрен за серийно производство през 2011 г., а от Bugatti тогава обявиха, че ще произведат от него 3000 бройки в рамките на 8 години. Две години по-късно, обаче, Дюрхаймер премина в Audi, разработката на модела бе преустановена от неговия наследник Волфганг Шрайбер, а Bugatti пренасочи усилията си в създаването на наследника на Veyron. Когато Дюрхаймер се завърна начело на компанията през 2015 г., той реши да върне Galibier на чертожната дъска, тъй като одобрява идеята за модел на Bugatti с 4 врати. Имайки предвид това, евентуалният пазарен дебют на Galibier най-вероятно не би се случило преди Chiron да изпълни задачата си и да зарадва 3000 клиенти, което значи, че дори да бъде одобрен, Galibier едва ли би се появил до края на десетилетието.


Препоръчани материали
+ 0
- 0
Джоба казва не.
+ 0
- 0
Сърцето казва да!
 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.